Intresse av studiebesök & information om It’s learning

Dator TuVi, lärspridare på RGTU, har gått igenom kollegornas önskemål om vilka områden som vi ska satsa på under våren och har nu valt ut två områden – Studiebesök och It’s learning.
Vi, lärspridare, ville gärna veta hur många som var intresserad av att göra studiebesök hos en skola/några skolor där de har kommit långt i 1-1 satsningen. Vi ville även veta vad vi vill se när vi gör dessa besök.

Ett frågeformulär har gjorts och lagts in i kursen “Lärspridare RGTU” på It’s learning och alla inom RGTU ombads att svara på formuläret. Resultatet blev att 10 kollegor har visat sitt intresse. Vi, lärspridare, kommer att kalla till en träff med dessa 10 personer. På mötet hoppas vi även att vår IKT-pedagog, Emil Jansson kan delta. På mötet ska vi brainstorma och skapa en plan samt en tidsplan.

Vi, lärspridare, berättade också om vad vi ska göra under två kommande tisdagsmöten (relaterat till 1-1 satsningen). It’s learning ligger då i fokus. Örebro kommun har beslutat om en satsning där alla i Örebro kommun ska gå en trestegsutbildning kring It’s learning i höst, men vi på RGTU vill sätta igång redan nu. Vi, lärspridare, samt Christer Backlund (processledare för It’s learning processen) har därför gjort upp en plan för hur vi ska utbilda vår personal. På de kommande två tisdagarna kommer vi därför att sätta igång denna satsning, de två första stegen. Det första steget handlar om baskunskaper kring It’s learning och det andra steget handlar om att skapa kurser. Mer om detta kommer den 5 maj.

//Sara Selling och Kenny Åkesson, lärspridare och processledare i 1 till 1

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s